اصطلاحات وب‌سایت

0
75097
اصطلاحات وب‌سایت
اصطلاحات وب‌سایت

این مقاله لیست جامعی از اصطلاحات وب‌سایت را به شما ارائه می‌دهد که قبل از شروع پروژه وب‌سایتتان باید آنها را بشناسید. ما لیستی کامل از اصطلاحات وب‌سایت ایجاد کرده‌ایم تا به شما در طراحی و توسعه وب کمک کنیم و شما بتوانید پروژه خود را با اطمینان شروع کنید.

برای جستجوی آسان‌تر، اصطلاحات وب‌سایت را به شش دسته عمده تقسیم کرده‌ایم: عمومی، طراحی، توسعه، تجارت الکترونیکی، بازاریابی و تجزیه و تحلیل.

بعضی از اصطلاحات وب‌سایت که پوشش خواهیم داد:

•        طراحی رابط کاربری (UI)

•        طراحی تجربه کاربری (UX)

•        طراحی واکنش‌پذیر وب

•        طراحی وب از روی موبایل

•        سفر کاربر

•        سیستم مدیریت محتوا (CMS)

•        توسعه نرم‌افزار جلوی وب (Frontend)

•        توسعه نرم‌افزار پشتیبانی (Backend)

•        واسط برنامه‌نویسی کاربری (API)

•        و بیشتر

اصطلاحات عمومی وب‌سایت

در این دسته از اصطلاحات وب‌سایت، به بررسی برخی از محبوب‌ترین اصطلاحات طراحی وب می‌پردازیم که احتمالا در طول پروژه‌ی خود با آنها مواجه می‌شوید.

این برخی از اصطلاحات وب‌سایت هستند که ما از آنها استفاده می‌کنیم:

1. طراحی سفارشی وب

طراحی وب که از ابتدا برای تایید نیازهای خاص یک کسب و کار یا فرد ایجاد می‌شود. این رویکرد به طراحی وب از پیش تعیین‌شده تکیه نمی‌کند.

این وب سایت به شما امکان می‌دهد تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد به‌برند خود ارائه دهید که به طور کامل برای کاربری، موتورهای جستجو و تبدیل‌ها بهینه‌سازی شده است. همچنین این رویکرد قابلیت مقیاس‌پذیری دارد، بنابراین می‌توانید حضور دیجیتالی خود را برای بهره‌برداری از فرصت‌های جدید توسعه دهید.

2. قالب‌های وب‌سایت

یک قالب وب‌سایت یک الگوی طراحی وب از پیش‌ ساخته است که در طراحی وب‌سایت‌هایی مانند وردپرس به کار می رود.

ما معمولا مشاوره می‌دهیم که از خرید قالب‌های وب‌سایت خودداری کنید، زیرا این قالب‌ها به طور عمده مشکل ایجاد می‌کنند. قالب‌ها سخت‌ترین قابلیت تنظیم و تغییر را دارند و تقریبا غیرممکن است که در طول زمان رشد کنند.

3. طراحی وب ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو (RWD) یک رویکرد طراحی وب است که در آن صفحات وب به اندازه دستگاه کاربر واکنش نشان می‌دهد. این یک استاندارد صنعتی است و تقریبا در تمام طراحی‌های وب سفارشی حتمی است.

در زمینه‌ی فرآیند طراحی و توسعه، طراحی ریسپانسیو وب معمولا با نسخه‌های دسکتاپ شروع می‌شود که سپس به رزولوشن‌های موبایل تغییر می‌کنند.

4. طراحی موبایل

طراحی موبایل (MFW) یک رویکرد طراحی وب است که تجربه کاربری موبایل را در اولویت قرار می‌دهد.

این به معنای طراحی صفحات وب با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات کاربران موبایل است، سپس برای اندازه‌های دستگاه‌های بزرگتر مقیاس می‌شود.

5. طراحی تجربه کاربری (UX)

طراحی تجربه کاربری (UX) فرآیند بهبود قابلیت استفاده، دسترسی‌پذیری و کلیت تجربه در سایت وب است.

همه چیز به تجربه کاربری ورودی شما وابسته است، از ناوبری تا تداوم در نظر و احساس، و حتی متن دکمه. طراح خوب، تجربه کاربری تمام عناصر طراحی وب شما را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به کاربران بینا، ارزشمند و جذاب هستند.

6. طراحی رابط کاربری (UI)

طراحی رابط کاربری (UI) طراحی واسط‌های کاربری گرافیکی است – به عبارت دیگر، همه عناصری که کاربران شما مشاهده می‌کنند از جمله رنگ‌ها، تایپوگرافی، گرافیک‌های حرکتی و انیمیشن، تصاویر و غیره.

طراحی رابط کاربری شما باید هویت بصری برند شما را نمایان کند.

7. کاربری

کاربری اصطلاحی است که نشان می‌دهد چقدر یک وبسایت برای کاربران قابل درک است.

این نتیجه برنامه‌ریزی تجربه کاربری (UX) است. طراحی خوب UX = کاربری خوب وبسایت.

8. عملکرد

عملکرد به ویژگی‌ها و کارکردهای صفحات وب شما اشاره دارد.

از توابع ساده‌تر مانند فرم‌های تماس و جعبه‌های عضویت گرفته تا عملکردهای پیچیده‌تر مانند ورود به حساب کاربری و قیمت‌دهی دینامیک.

9. سیستم مدیریت محتوا (CMS)

CMS برنامه‌ای تحت وب است که به کاربران امکان می‌دهد محتوای وب را بدون داشتن تجربه کاربری مدیریت کنند. با آن قادر خواهید بود صفحه ورود و وبلاگ را تغییر دهید یا محتوای جدیدی ایجاد کنید.

نمونه‌های معروفی از CMSها شامل وردپرس و دروپال هستند.

10. مسیر کاربر

مسیر کاربر مسیری است که بازدیدکنندگان وب در هنگام استفاده از یک وبسایت طی می‌کنند.

این به شما کمک می‌کند تا به چشم اندازی از نحوه راهنمایی کاربر خود از لحظه‌ای که بر روی وبسایت شما فرود می‌آیند تا به نقطه تبدیل بپردازید.

هر چند مسیر هر کاربر متفاوت است، اما به پنج مرحله‌ی اصلی که هر مسیر کاربری طی می‌کند نگاهی انداخته می شود:

11. قیف تبدیل

قیف تبدیل مجموعه‌ای از صفحات و تجربیات وب است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان وب برای انجام یک اقدام مورد نظر بر روی یک وبسایت ببینند. این اقدام می‌تواند “درخواست پیشنهاد” باشد.

فهم و بهینه‌سازی محتوا در قیف تبدیل شما می‌تواند به شما کمک کند تا تبدیل‌ها را افزایش دهید.

12. ناوبری

ناوبری به صفحات وب یا منوهایی اشاره دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق آن در یک وبسایت حرکت و آنچه را که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. منوی همبرگری یک نمونه آن است.

13. کال تو اکشن (CTA)

CTA عنصری مانند دکمه یا لینک است که کاربران را به انجام یک اقدام تشویق می‌کند.

هدف CTA همیشه هدایت کاربران به سمت یک هدف یا اقدام مورد نظر است.

14. سربرگ (هدر) محتوا

عنوان یا عنوان اصلی صفحه‌های وب هستند. سربرگ‌ها باید جذاب باشند و برای جذب خواننده و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) مفید باشند.

15. محتوای اصلی

محتوای اصلی به محتوا و متن استفاده شده در یک صفحه وب اشاره دارد.

این می‌تواند شامل توضیحات صفحه وب، دستورالعمل برای ثبت نام در یک خدمت یا محصول یا محتوای عمومی صفحه وب باشد. بدون توجه به ماهیت آن، محتوای اصلی در حفظ و جذب کاربران حیاتی است.

16. نمای جلو وبسایت

نمای جلو وبسایت بخشی است که توسط بازدیدکنندگان خارجی مشاهده می‌شود.

از طراحی صفحه و محتوا تا ناوبری و عملکردها، ساختار نمای جلو وبسایت همچنان تجربه کاربری و رابط کاربری را می‌سازد.

17. نمای پشتی وبسایت

نمای پشتی وبسایت منطق وبسایت است که برای توسعه‌دهندگان و اعضای تیم آن تعیین شده است تا وارد شوند و صفحات وب را ویرایش، مدیریت و به‌روزرسانی کنند.

اصطلاحات طراحی تجربه کاربری / رابط کاربری وب‌سایت

در این بخش، به لیستی از اصطلاحات مرتبط با تجربه کاربری و طراحی رابط کاربری وب‌سایت پرداخته‌ایم.

این لیست گسترده از اصطلاحات به شما در درک نقش طراحان وب و جزئیاتی که در آن‌ها فعالیت می‌کنند، کمک می‌کند.

18. معماری اطلاعات

معماری اطلاعات به نحوه سازماندهی اطلاعات در یک وبسایت یا محصول اشاره دارد.

19. نمودار سیمی

نمودار سیمی موکاپی با کیفیت پایین از یک صفحه یا محصول است. اغلب این موکاپ در مرحله نخست طراحی و قبل از طراحی بصری و کدنویسی اضافه می‌شود، تا به توسعه‌دهندگان و مشتریان اجازه داده شود تا تجربه کاربری را بدون پرتوندن توجه به ظاهر ببینند.

20. پروتوتایپ‌سازی

در رابطه با اصطلاحات وب‌سایت، پروتوتایپ‌سازی فرآیند آزمایش ایده‌های کارکردی صفحات وب تا به زمان رسیدن به محصول نهایی است. این پروتوتایپ‌ها و طرح‌های نهایی معمولا با استفاده از HTML و CSS ساخته می‌شوند.

21. دسترسی به وب

دسترسی به وب مجموعه‌ای از راهنماها و روش‌های بهترین عملیاتی است که تجربه کاربری یک وبسایت را برای افراد دارای معلولیت بهبود می‌بخشد.

اضافه کردن متن جایگزین تصاویر و طراحی وبسایت برای ناوبری آسان با صفحه‌کلید، تنها چند مثال از چگونگی گسترش دسترسی به وب است.

22. قهرمان

بخش قهرمان معمولا اولین عنصرهای وبی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به یک صفحه وب می‌بینند، همچنین به عنوان بخش “above the fold” شناخته می‌شود.

از طریق بخش قهرمان می‌توان هدف صفحه وب را انتقال داد و اغلب جذاب‌ترین جنبه رابط کاربری (UI) صفحه است.

23. فوتر

همانطور که از نام آن پیداست، فوتر در پایین یک صفحه وب یا پست قرار می‌گیرد.

این عنصر می‌تواند به عنوان یک دایرکتوری برای لینک‌های داخلی و خارجی عمل کند، همچنین شامل اطلاعات تماس، اطلاعات حریم خصوصی و/یا هر نوع اطلاعات مهم دیگری باشد.

24. فضای سفید

این فضا به عنوان فضای منفی شناخته می‌شود، فضای سفید فضای خالی است که بین عناصر یا ماژول‌های وب قرار دارد. از طرفی فضای سفید می‌تواند صفحه وب را تمیز و مرتب کند.

25. فاوآیکون

فاوآیکون‌ها می‌توانند به عنوان نسخه‌های دیجیتال لوگو تصور شوند. آیکون‌های کوچکی هستند که در کنار عنوان صفحه شما در مرورگر وب ظاهر می‌شوند.

نه تنها فاوآیکون به کاربر کمک می‌کند که بین تب‌های مرورگر به سادگی جابجا شود، بلکه به عنوان نقطه ارتباطی مفید برای برندها عمل می‌کند که می‌خواهند آگاهی برند خود را گسترش دهند.

26. عناصر چسبنده

عناصر چسبنده شما را در طول یک وبسایت همراهی خواهند کرد.

عنصر چسبنده همراه با کاربر وبسایت پیمایش می‌کند و مسیرهای کاربری و تجربیات را با گزینه‌های دسترسی به ناوبری در دسترس بهبود می‌بخشد، همچنین تا پیشروی در مسیر تبدیل سایت کمک می‌کند.

27. انیمیشن

انیمیشن‌ها به صفحه وب زندگی می‌بخشند، مشارکت‌های کاربری، تعاملات و زمان در صفحه را افزایش می‌دهند. هر چند انیمیشن‌ها می‌توانند انواع و اشکال مختلفی داشته باشند، اما اثرات هاور، گذرهای صفحه و تصاویر دینامیکی از محبوب‌ترین آنها هستند.

28. راهنمای سبک وب

راهنمای سبک وب سندی است که اصول طراحی و عناصر استفاده شده در طراحی وب را مشخص می‌کند. همچنین مشابه کتاب برند، شامل جنبه‌های متعددی است که شامل اندازه‌های فونت، رنگ‌ها، تصاویر و تایپوگرافی می‌شود.

اصطلاحات وب‌سایت تجارت الکترونیک

در زیر، شما رایج‌ترین اصطلاحات در طراحی و توسعه فروشگاه‌های آنلاین را خواهید دید.

29. سبد خرید

همه ما می‌دانیم که سبد خرید چه معنا دارد، و اصطلاحات وبسایت آن هیچ تفاوتی ندارد.

سبد خرید به عنوان یک سبد برای کاربران عمل می‌کند که در طول مرور از فروشگاه آنلاین خرده‌فروشی عبور می‌کنند، سبد خرید صفحه وب‌ای است که مشتریان می‌توانند محصولات را به سفارش خود اضافه کنند و خلاصه‌ای از خرید خود را مشاهده کنند قبل از تکمیل خرید.

30. صفحات تسویه حساب

صفحات تسویه حساب صفحات وبی هستند که مشتریان پس از اضافه کردن محصولات به سبد خرید خود، برای تکمیل خرید خود استفاده می‌کنند. این صفحات وب معمولا فرم‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، مانند آدرس ارسال و اطلاعات پرداخت، شامل می‌شوند.

همچنین می‌توانند به عنوان نقاط تماسی برای فعالیت‌های بازاریابی دیجیتالی بیشتر عمل کنند، با اتصال خبرنامه‌ها و کدهای تخفیف به فرم‌های ثبت‌نام ایمیل.

31. درگاه پرداخت

درگاه پرداخت یک سرویس وب است که برای پردازش پرداخت‌های مشتریان با امکان پذیرفتن امن پرداخت‌های کارت اعتباری آنلاین توسط وبسایت‌ها استفاده می‌شود.

32. صفحات محصول

صفحات محصول صفحات وب هستند که شامل اطلاعات دقیقی در مورد یک محصول مانند توضیحات، تصاویر و نقدها هستند.

فروشگاه‌های آنلاین معمولا از صفحه جزئیات محصول (PDP) استفاده می‌کنند که شامل همه چیزی است که مصرف‌کننده باید در مورد یک محصول خاص بداند، تا تجربه کاربری با کیفیت بالا ارائه دهند و فرصت‌های تبدیل ایجاد کنند.

33. صفحات دسته‌بندی محصولات

این صفحات وب محصولات متعلق یک دسته خاص از محصولات را لیست می‌کنند.

این صفحات وب معمولا شامل فیلترها و گزینه‌های مرتب‌سازی هستند تا به مشتریان کمک کنند محصولاتی را که به دنبال آن هستند را به راحتی پیدا کنند و در تعریف آسانی از ناوبری وبسایت تجارت الکترونیکی بسیار مهم هستند.

اصطلاحات توسعه وب‌سایت

اگر شما در حال توسعه یک وبسایت سفارشی هستید، هرچه پلتفرم باشد – وردپرس، شاپی یا مجنتو – ما توصیه می‌کنیم که این اصطلاحات توسعه وب‌سایت را به واژگان وبسایت خود اضافه کنید:

34. توسعه Frontend

توسعه Frontend به فرآیند ایجاد بخش مخاطبین وبسایت، برنامه، نرم‌افزار یا هر پروژه یا راه‌حل دیجیتال دیگری می‌پردازد که کاربران می‌توانند به طور مستقیم با آنها تعامل کنند.

توسعه‌دهندگان Frontend اجزا و ویژگی‌های بصری، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را پیاده‌سازی و طراحی می‌کنند که کاربران می‌توانند به طور مستقیم با آنها تعامل داشته باشند.

35. توسعه Backend

توسعه Backend یا توسعه سمت سرور به فرآیند ایجاد منطق، رابط‌های برنامه‌نویسی برنامه (API)، مدیریت داده، پایگاه داده‌ها و قابلیت‌ها مربوط می‌شود. اگرچه به کاربران مرتبط نیست، اما برای استفاده صحیح از یک وبسایت، برنامه، نرم‌افزار یا هر راه‌حل دیجیتال دیگری ضروری است.

توسعه Backend با فرآیندهایی سروکار دارد که به مرور زمان به بخش مخاطبین نیاز دارد و توانایی کاربر را برای استفاده از تمام ویژگی‌های وبسایت افزایش می‌دهد.

36. HTML/CSS

زبان نشانه‌گذاری هیپرمتن (HTML) زبانی است که مرورگرهای وب برای نمایش صفحات وب استفاده می‌کنند، در حالی که شیوه‌نامه‌های پیوست (CSS) برای استایل دهی به صفحات وب پاسخگو است.

هر کدام با هدف متفاوتی عمل می‌کنند، اما HTML و CSS دو اساس توسعه وب هستند.

37. ادغام‌ها

اگر وبسایت شما می‌خواهد از مرزهای کامل عبور کند، احتمالا نیاز به برخی ادغام‌ها دارید.

این به وب‌سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که به یک وبسایت یا سرویس متصل می‌شوند. ادغام‌های مختلفی وجود دارد، مانند فرم‌های وب، اتصالات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و تدابیر امنیتی.

38. رابط برنامه‌نویسی (API)

رابط برنامه‌نویسی (API) رابط مبتنی بر وب است که به برنامه‌های وب اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، برنامه‌های وب می‌توانند از یک API برای دسترسی به داده‌های ذخیره شده در یک برنامه وب دیگر استفاده کنند.

این می‌تواند برای کسب‌وکارهایی با چندین پروژه، و همچنین ذخیره داده برای استفاده‌های بازاریابی دیجیتال بسیار مفید باشد.

39. روش توسعه وب

روش‌های توسعه وب به رویکردهای خاص توسعه‌دهندگان وب در ساخت صفحات یا برنامه‌های وب اشاره دارد.

40. Agile

توسعه وب Agile یک رویکرد تکراری است که بر روی راه‌حل‌های پویا و جریانی تمرکز می‌کند که به بهبود‌های مداوم هدف دارند.

Agile به هدف تسریع در توسعه برنامه‌های وب و زمان پاسخ به بازخورد مشتری می‌پردازد.

41. Waterfall

ترجیحا متداولتر از رویکرد Agile، توسعه وب Waterfall فرآیند حرکت مرحله به مرحله در مسیر توسعه را توصیف می‌کند. هدف از انجام یک فاز قبل از شروع فاز بعدی است که به تکمیل آن در حالی که کدگذاری انجام نشده باشد، نیاز دارد.

42. تضمین کیفیت

تضمین کیفیت فرآیند اطمینان از این است که صفحات وب و برنامه‌های وب با استانداردهای وب مطابقت داشته باشند.

این شامل آزمون صفحات وب برای پیدا کردن باگ‌ها، و همچنین اطمینان از سازگاری صفحات وب با مرورگرها و وسایل وب است.

43. میزبانی

میزبانی وب عمل ذخیره فایل‌ها و برنامه‌های یک وبسایت در یک سرور است تا در اینترنت قابل استفاده باشد.

مانند پلاگین کابل به پریز وصل کردن، میزبانی جزء ضروری یک وبسایت است تا در دسترسی به آنلاین باشد.

44. نگهداری

توسعه‌دهندگان و مهندسان وب یک وبسایت یا صفحه وب را قبل از راه‌اندازی برای برخورد با باگ‌ها و خطاهای کدگذاری آزمایش می‌کنند، اما این به این معنی نیست که پس از این منسوخ می‌شوند.

نگهداری فرآیند فنی است که توسعه‌دهندگان وب برای اطمینان از بروزرسانی‌های روتین، چک کردن سازگاری و ارتقاء به روز باقی‌مانده پس از راه‌اندازی انجام می‌دهند. از بروزرسانی‌های معمول تا چک کردن سازگاری، تضمین تجربه کاربری با کیفیت بالا کاری است که نیاز به توجه طولانی‌مدت دارد.

اصطلاحات بازاریابی دیجیتال

تعریف‌های بازاریابی دیجیتال نیز قسمتی از اصطلاحات وب‌سایت است که باید شناخته شوند. این تعاریف هم مربوط به محتوا و هم به اصطلاحات فنی هستند و بخش مهمی از دانشنامه وبسایت را تشکیل می‌دهند.

45. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

SEO فرآیند بهینه‌سازی یک وبسایت است تا دیداری آن در موتورهای جستجو بهبود یابد.

این موتورهای جستجو مانند گوگل محتوایی را که بیشترین ارزش را برای کاربر ارائه می‌دهند، از طریق استفاده از شیوه‌های بهینه‌سازی SEO اندازه‌گیری می‌کنند.

46. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات PPC به تبلیغات پرداختی اشاره دارد که در نتایج موتورهای جستجو یا سایت‌های دیگر ظاهر می‌شوند. تبلیغ‌ها فقط زمانی پرداخت می‌شوند که کسی روی تبلیغ متوقف شده و یا روی آگهی کلیک می‌کند، به همین دلیل نام تبلیغات پرداخت به ازای کلیک استفاده می‌شود.

47. بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل استراتژی مبتنی بر وب برای ارسال ایمیل به مشتریان و چشم‌اندازها است. این به عنوان یک روش مؤثر جهت اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره محصولات و تخفیفات جدید و همچنین به عنوان قطعه ارزشمندی از مسیر تبدیل عمل می‌کند.

48. بازنمایی

بازنمایی شامل نمایش تبلیغات مستهدف به بازدیدکنندگان وب است که پیش‌تر یک وبسایت را بازدید کرده‌اند.

از اطلاعات ردیابی برای شناسایی مشتریان ارزشمند استفاده می‌شود، سپس بازنمایی به عنوان یک ابزار برای یادآوری به بازدیدکنندگان وب در مورد محصولاتی که به دنبال آن‌ها بوده‌اند، استفاده می‌شود. این می‌تواند فروش و آگاهی از برند را افزایش دهد.

اصطلاحات تجزیه و تحلیل وب‌سایت

اگرچه برخی اصطلاحات وب ساده و قابل فهم هستند، برخی دیگر در داخل واژه‌نامه اصطلاحات وب پیچیده‌تر هستند. با این حال، این به معنی نیست که نمی‌توانند به سرعت درک شوند.

در اینجا انتخابی از اصطلاحات تجزیه و تحلیل وب آمده است که این موضوع را نشان می‌دهد:

49. گوگل انالیتیکس

گوگل انالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل وب رایگان است که مجموعه‌ای از بینش‌ها را پیگیری می‌کند، از جمله چگونگی یافتن کاربران یک وبسایت و چه کارهایی پس از ورود به سایت انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند اطلاعاتی در مورد درآمدها و جمعیت‌شناسی مشتریان را ببینند، در حالی که مدیران وبلاگ می‌توانند تعداد بازدیدها، درگیری کاربر و موارد دیگر را پیگیری کنند.

50. نقشه‌های حرارتی

نقشه‌های حرارتی کمک به تصویرسازی فعالیت صفحه وب می‌کنند با نمایش جایی که کاربران بر روی صفحه کلیک می‌کنند و چقدر در صفحه پیموده‌اند.

آنها حرکت و درگیری را به همان شیوه‌ای که ستاره‌های ورزشی در تحلیل پست بازی تحلیل می‌شوند، ردیابی می‌کنند.

با استفاده از ابزارهایی مانند Hotjar، VWO و Microsoft Clarity، آسان‌تر می‌شود مناطق کلیدی برای بهینه‌سازی و بهبود در یک وبسایت شناسایی شود.

51. ترافیک وب‌سایت

ترافیک وب‌سایت به تعداد بازدیدکنندگان وبسایت ارتباط دارد.

این بازدیدها همچنین به عنوان نشست‌ها شناخته می‌شوند و نشانگر این است که یک وبسایت چقدر موفق در جذب مخاطبان است.

52. نرخ تبدیل

نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگان وب که یک اقدام موردنظر را انجام می‌دهند، مانند عضویت در لیست ایمیل یا خرید یک محصول، است.

پایش نرخ تبدیل می‌تواند بینش‌هایی ارائه دهد که کدام صفحات وب خوب عمل می‌کنند، همچنین تجزیه و تحلیل می‌کند کدام استراتژی‌های کلان مؤثر یا غیرمؤثر هستند.

نرخ تبدیل را می‌توان با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:

نرخ تبدیل = (تعداد تبدیل‌ها کل / تعداد بازدیدهای کل وبسایت) × 100

53. نرخ درگیری

نرخ درگیری درصد بازدیدکنندگان وب که به طور فعال با یک صفحه وب در ارتباط هستند.

این می‌تواند شامل چیزهایی مانند خواندن محتوا و تعامل با عناصر وبی مانند فرم‌های وب و منوهای ناوبری باشد.

با جایگزینی UX و UI خشک و بی‌جذاب با ویژگی‌های اصلی و سرگرم‌کننده، طراحان و توسعه‌دهندگان می‌توانند نرخ درگیری و در نتیجه دیده‌شدگی برند را افزایش دهند.

نرخ درگیری را می‌توان با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:

نرخ درگیری = (کل درگیری‌ها / کل نمایش‌ها) × 100

54. نرخ خروج

نرخ خروج درصد بازدیدکنندگان وب که بدون انجام هیچ اقدامی از یک صفحه وب خارج می‌شوند.

یک صفحه وب که هیچ کاربر را به سمت اقدام موردنظر خالی نمی‌کند، صفحه‌ای است که به مالک خود ارزشی اضافه نمی‌کند. بنابراین، نرخ خروج بالا معمولاً به معنای یک ناحیه از وبسایت است که نیاز به بهینه‌سازی دارد یا یک استراتژی وب که باید تنظیم شود.

نرخ خروج را می‌توان با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:

نرخ خروج = (کل بازدیدهای یک برگه / کل بازدیدهای یک صفحه) × 100

55. آزمایش A/B

آزمایش A/B یک استراتژی مبتنی بر وب است که برای مقایسه عملکرد دو نسخه مختلف از محتوا استفاده می‌شود.

تقریباً مانند یک آزمایش اجتماعی که دو مجموعه قرص به شرکت‌کنندگان داده می‌شود، آزمایش A/B شامل ایجاد دو نسخه از صفحات وب یا عناصر وب مانند فرم‌های وب و منوهای ناوبری است تا تصمیم گیری شود کدام نسخه عملکرد بهتری دارد.

 55. آزمایش A/B

آزمایش A/B یک روش مبتنی بر وب است که برای مقایسه عملکرد دو نسخه مختلف از محتوا استفاده می‌شود.

تقریبا مانند یک تجربه اجتماعی که دو مجموعه از قرص‌ها به شرکت‌کنندگان داده می‌شود، آزمایش A/B شامل ایجاد دو نسخه از صفحات وب یا عناصر وب مانند فرم‌های وب و منوهای ناوبری است تا تصمیم‌گیری شود که کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. این روش به تست فرضیه‌ها و بهبودهای طراحی و تجربه کاربری کمک می‌کند و از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهینه‌تر استفاده می‌کند.

این لیست 55 اصطلاح مرتبط با وبسایت شامل مفاهیم کلیدی در طراحی و توسعه وبسایت، بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل وب را پوشش داد. این اصطلاحات به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از جزئیات و چالش‌های مختلفی که در پروژه وبسایت‌سازی ممکن است مواجه شوید، پیدا کنید. برای شروع پروژه وبسایت خود با اطمینان بیشتر، آشنایی با این اصطلاحات مهم است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید