رمزارز نات کوین چیست؟

0
15403
رمزارز نات کوین
رمزارز نات کوین

در عرصه رمزارزها، میم‌کوین جدیدی به نام “نات کوین” مطرح شده که توسط تیم مشهور پاول دوروف طراحی و به اپلیکیشن تلگرام ملحق گردیده است. محبوبیت این رمزارز جدید به این دلیل است که فراتر از یک رمزارز ساده، بازی میم‌محوری را به کاربران عرضه می‌کند که ضربه زدن به صفحه‌نمایش، امتیاز و نات کوین را به ارمغان می‌آورد و بدون نیاز به هیچ سرمایه‌ای می‌توان در آن شرکت نمود. در نتیجه، نات کوین را می‌توان گزینه‌ای جذاب و رایگان برای سرگرمی در میان دوست‌داران کریپتو به‌حساب آورد که به سرعت در حال به دست آوردن محبوبیت است. با این وجود، واقعیتِ نات کوین چیست و چطور می‌توان توکن NOT را اکتسابی کرد؟ به دنبال پاسخ این سوالات باشید.

نات کوین چیست؟

نات کوین یک رمزارز میمی نوپا محسوب می‌شود که در پیام‌رسان تلگرام تولید شده و با کلیک بر روی لوگوی آن در قسمت “ماین” به دست می‌آید. تبدیل به میم کوینی بر پایه شبکه تن (TON) شده و بازی رایگانی که از نوامبر ۲۰۲۳ به شکل عمومی به‌عنوان “هیچ‌چیز” آغاز شده‌است، توانسته مورد توجه کاربران بسیار قرار گیرد. در زمان بتا، حدود ۵۰۰ هزار نفر به این بازی جلب شدند و بیش از ۶۵۰ هزار نفر موفق به استخراج بیش از ۶۰ میلیاردتوکن نات کوین شدند. پس از رونمایی رسمی در اولین روز سال ۲۰۲۴، تعداد بازیکنان به‌سرعت به ۶.۳ میلیون رسید، تنها در ۱۰ روز.

نات کوین بدون صرف هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات، به واسطه انتشار دهان به دهان در میان جامعه تلگرام، رشد خود را تجربه کرد.

ارزش ارز دیجیتال نات کوین در حال حاضر چه میزان است؟

شایان توجه است که نات کوین در حال حاضر واقعیت ملموسی در دنیای بلاکچین تن نیست و چنین رمزارزی هنوز منتشر نشده‌است. در واقع، این میم‌کوین بیشتر یک حرکت بازاریابی است تا یک رمزارز جدی. علاوه بر این، استفاده از واژه «ماینینگ» برای فعالیت‌های آن فنی نیست چرا که هیچ استخراج واقعی صورت نمی‌گیرد. نوعی عدم قطعیت در تلگرام با پیغامی خودکار نمایان می‌شود که می‌گوید: کسی نمی‌داند آیا نات کوین وجود دارد، چه زمانی تولید می‌شود یا اینکه دارای ارزش است یا خیر.

این بازی خالی از المان‌های رایج ارزهای دیجیتالی چون وب‌سایت، نقشه راه (Roadmap) یا وایت پیپر است. با این حال، یک وایت پیپر ۹ صفحه‌ای بدون مطلب در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شده‌است.

نات کوین را چه کسانی بنیان گذاری کردند؟

اطلاعات محدودی درباره خالقان و سرمایه‌گذاران نات کوین وجود دارد. مطابق با بیانیه‌ای از بنیاد تن، ایجاد این میم‌کوین به گروه Open Builders نسبت داده می‌شود. Open Builders پیشتر متعهد به حمایت مالی از پروژه‌های مربوط به بلاکچین تن بوده و با Tonstarter، که سال پیش ۱.۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده، در ارتباط است.

مسلم است که نات کوین هیچ وب‌سایت یا حساب کاربری رسمی به جز حسابی در X شبکه اجتماعی (سابق Twitter ) نداشته و حساب X آن بیش از ۱۶۵ هزار دنبال‌کننده دارد که نشان‌دهنده میزان تعامل بالای آن در قسمت‌های نظرات و بازنشرها است.

توزیع نات کوین

در زمینه عرضه، توزیع، و کاربردهای ممکن برای توکن نات کوین، همچنان به‌عنوان یک ارز بازی‌داخلی به حساب می‌آید و کاربردهای دیگری برایش در نظر گرفته نشده است. تیم توسعه‌دهنده هم هنوز اطلاعاتی در مورد برنامه‌های توزیعی توکن NOT ارائه نداده‌اند. با این همه، باید خاطرنشان کرد که علاوه بر اینکه استخراج نات کوین فرصتی برای بازیکنان است، آموزش‌هایی وجود دارند که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا از طریق ویژگی‌های Earn، دارایی‌های خود را افزایش دهند. این ویژگی‌ها شامل ارائه جوایز اضافی برای انجام وظایف ساده‌ای می‌باشد که از جمله‌شان می‌توان به استفاده از لینک ارجاع برای دعوت دوستان، پیوستن به گروه‌ها و رسیدن به مراحل خاص در لیگ‌ها اشاره کرد.

نحوه استخراج رمزارز نات کوین

برای شروع به استخراج ارز دیجیتال نات کوین، کاربران ابتدا باید در تلگرام وارد ربات نات کوین شوند و گزینه Start را انتخاب کنند. سپس، با ضربه زدن به نماد نات کوین که در اندازه‌های بزرگ نمایش داده می‌شود، امتیاز جمع‌آوری می‌کنند. به خصوص اینکه نام و لوگوی نات کوین، برگرفته از تن کوین و معکوس آن است.

در بازی راه‌هایی برای افزایش بازدهی و کسب امتیازات بیشتر نیز وجود دارد که شامل بوسترها مختلفی می‌شود مانند:

– Energy Limit: افزایش حداکثر ظرفیت انرژی.

– Speed Booster: بالا بردن سرعت بازیابی انرژی برای استخراج پیاپی.

– Multitap: افزایش تعداد کوین‌های به دست آمده با هر ضربه.

– Auto-tap bot: استخراج خودکار کوین‌ها حتی زمانی که کاربر مشغول است یا استراحت می‌کند.

گاهی اوقات، یک موشک در بازی پدیدار می‌شود که حالت turbo را فعال می‌کند. با کلیک کردن روی این موشک، برای بازه زمانی محدودی شما کوین‌های بیشتری دریافت خواهید کرد و هیچ انرژی مصرف نخواهد شد. به علاوه، پاداش‌های روزانه نیز به بازیکنان هدیه داده می‌شوند که شامل:

– Rockets: پرتاب یک موشک.

– Full energy: پرکردن مجدد انرژی.

علاوه بر استخراج توکنهای NOT، راه‌های دیگری برای کسب امتیاز در نات کوین وجود دارد:

– Invite friends: دعوت از دوستان برای پیوستن به بازی و دریافت پاداش برای هر دعوت شده.

– Onboarding: انجام کارهایی آسان برای فراگیری اصول بازی.

– Leagues: کسب پاداش‌ها برای دوستان دعوت‌شده یا رسیدن به مراحل جدید در لیگ‌ها.

– Specials: مأموریت‌هایی با ارزش برای آشنا شدن با اصول بلاکچین.

برای دعوت از دوستان می‌توان از بخش Frens در صفحه‌ اصلی استفاده کرد و Invite a Fren را انتخاب و سپس روش ارسال دعوتنامه را از طریق تلگرام یا برای اشتراک‌گذاری لینک در شبکه‌های اجتماعی انتخاب کرد. برای کاربران غیر پریمیوم تلگرام، ۲,۵۰۰ نات کوین و برای کاربران پریمیوم تا ۵۰,۰۰۰ توکن نات کوین به ازای هر دعوت پاداش داده می‌شود. همچنین، با ارتقا دوستان در لیگ‌های بازی به پاداش‌های اضافی دست خواهند یافت.

اصطلاحاتی که در ربات نات کوین به آن بر می خورید

ربات نات کوین نیز دستوراتی دارد.

– /profile: نمایش اطلاعات کاربر در بازی.

– /send: امکان ارسال نات کوین به سایر بازیکنان.

– /mysquad: نمایش لیست ۱۵ بازیکن موفق تیم.

– /top15: نمایش ۱۵ بازیکن برتر با توجه به کوین‌ها

– /squads15: نمایش ۱۵ تیم برتر براساس تعداد کل کوین‌ها.

و جالب است که پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، خودش یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های بازیکن در این بازی را اداره می‌کند.

خلاصه اینکه، نات‌کوین به عنوان یک میم کوین که به تازگی در تلگرام رواج یافته است، نقش اصلی خود را به عنوان یک بازی ایفا می‌کند و این فرصت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بدون سرمایه‌گذاری اولیه، وارد دنیای رمزارز ها شوند و از آن لذت ببرند. هرچند که هنوز نمی‌توان دربارهٔ آینده دقیق نات‌کوین نتیجه‌گیری مشخصی داشت، اما به نظر می‌رسد که هدف این پروژه استفاده از شهرت تلگرام و ارتقا شناخت کاربران از بستر شبکه‌ی TON است. به‌علاوه، این پروژه سعی می‌کند کاربران زیادی را از طریق سیستم پاداش‌های بازی به سمت استفاده از تلگرام پریمیوم سوق دهد، تا بتوانند از مزایای اضافی ویژگی‌های این نوع حساب کاربری بهره‌مند شوند.

پروژه نات‌ کوین ممکن است یک پدیده موقتی و مرتبط با بازاریابی اینترنتی باشد، اما این امکان وجود دارد که با استمرارش، به تحولی جدی در زمینه ارزهای دیجیتال تبدیل شود، به شرطی که بتواند بستر واقعی و کارکردی مهیا کند و خودش را از حالت یک میم فراتر ببرد. البته، همه این‌ها تا حدی در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند، چون حتی با وجود رشد سریع و تعداد کاربران فعال، هنوز بخش‌های زیادی از نات کوین مبهم و نحوه عملکرد آن آزمایش نشده است. در هر صورت، نات کوین به عنوان یک پدیده تسهیل‌کننده در دروازه‌ ورود به دنیای ارزهای دیجیتال با توجه به جذابیت‌های بصری و ارزش‌های تعاملی‌اش، مورد استقبال قرار گرفته است. این رمزارز نمادین به نظر می‌رسد که راه جدیدی برای معرفی مفاهیم بلاکچین و ارزهای دیجیتال به مخاطبین عمومی تلگرام فراهم می‌کند، مخصوصاً به افرادی که تا به حال کمتر در این فضاها حضور داشته‌اند.

استقبال گسترده از این بازی می‌تواند نشان‌دهنده یک تغییر در رویکرد جامعه کریپتو باشد که به سمت فرایندهای سرگرم‌کننده‌تر و کم‌هزینه‌تر میل می‌کند. همچنین، برای توسعه‌دهندگان این فرصت را می‌دهد تا آگاهی عمومی را در مورد پلتفرم‌های موجود و جدید تن در میان جامعهٔ بزرگ کاربران تلگرام افزایش دهند.

پدیده‌ای همچون نات کوین گرچه ممکن است به عنوان یک عنصر بازاریابی برسر زبان‌ها بیفتد، اما تأثیر آن بر رفتار کلی کاربران و چگونگی ارتباط آنها با دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد و در نهایت موجبات بحث و گفتگوهای گسترده‌تر در مورد پذیرش و مشارکت در فناوری‌های بلاکچینی و مالی دیجیتالی را فراهم آورد.

گفتنی است، حتی اگر نات کوین از جنبه‌های فنی و عملیاتی بسیار محدود باشد، می‌تواند به عنوان گامی در جهت شناسایی و تجربه کریپتوکارنسی و بلاکچین عمل نماید. این ابتکار، مخاطبین را ممکن است به سمت تحقیق و تجزیه و تحلیل بیشتر سوق دهد تا بتوانند درک کامل‌تری از دنیای رمزارز ها به دست آورند. در این مرحله، هرچه جامعهٔ کاربران بزرگتر و متنوع‌تر شود، بحث‌ها و تفکرات راجع به مسائل مرتبط با کریپتو هم عمیق‌تر می‌گردد، که این خود می‌تواند به پیشرفت‌های جدی‌تر در آینده منجر شود.

با این همه، شایان ذکر است که افراد باید همواره محتاط باشند و دیدگاه‌های ارزشمند و محتاطانه‌ای را حفظ کنند، به ویژه زمانی که در هر فرآیند مالی یا بازی‌های مبتنی بر رمزارز شرکت می‌کنند. این امر شامل تحقیق در مورد ریسک‌ها، پتانسیل‌ها و نحوه تعامل با این ابزارها می‌شود تا از درک درستی از آنچه در دنیای مالی دیجیتال وجود دارد، بهره‌مند شوند.

برای شروع استخراج روی کلمه زیر کلیک نمایید:

شروع استخراج

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید