امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی

0
13498
امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی
امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی

به منظور ساده‌تر و کارآمدتر نمودن فرآیند اظهارنامه و پلمب دفاتر تجارتی، امضای الکترونیک به عنوان جایگزینی مؤثر برای مراجعه حضوری و ارائه فیزیکی اظهارنامه به دفاتر شرکت‌ها معرفی شده است. این امضا با دریافت گواهی امضا از طریق اپلیکیشن موبایلی، اقدام به ثبت اطلاعات می‌نماید. فرآیند ثبت امضا شامل خرید توکن از مراکز معتبر، نصب درایو مربوط بر روی سیستم، و سپس مراجعه به سامانه ثبت من می‌باشد.  از این رو، در این تحقیق، به بررسی ماهیت، سامانه، و فرآیند ثبت امضای الکترونیک در اظهارنامه و پلمب دفاتر تجارتی پرداخته شده است. علاوه بر این، در این مقاله، به تشریح مزایای استفاده از امضای الکترونیک در این زمینه پرداخته شده و افراد علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند توسط مطالعه بخش بعدی به تفصیل با این موضوع آشنا شوند.

امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی چیست؟

امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی، عبارت است از امضایی که تمامی مراحل آن به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام می‌شود. این روش جایگزین قدیمی مراجعه حضوری و ارائه فیزیکی اظهارنامه به دفاتر شرکت‌ها گردیده است.  همانطور که می دانید یکی از ضروری ترین و مهم ترین مراحل ثبت شرکت و انجام فعالیت تجاری، ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی است که این کار از طریق مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت ها، به آدرس irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.

سامانه امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی

در معرفی سامانه امضای الکترونیک برای اظهارنامه و پلمب دفاتر تجارتی، باید تاکید کرد که فرآیند انجام امضای الکترونیک پلمب دفاتر تجارتی از طریق سامانه‌ای آسان و کارآمد به نام “my.ssaa.ir” انجام می‌شود. افراد حقیقی یا نمایندگان شخصیت حقوقی می‌توانند با ثبت نام در این سامانه و ایجاد حساب کاربری، به سادگی امضای الکترونیک خود را انجام دهند. این سامانه، به عنوان یک پلتفرم امن و مطمئن، افراد را از امور ثبتی مرتبط با امضای الکترونیک در اظهارنامه و پلمب دفاتر تجارتی مطلع ساخته و به آن‌ها امکانات لازم را برای این فرآیند فراهم می‌کند.

برای انجام فرآیند امضای الکترونیک در سایت ثبت من، ابتدا فرد باید مراحل پذیرش اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی را در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها (irsherkat.ssaa.ir) تکمیل کند. سپس، با استفاده از برنامه موبایلی با نام “کلید ثبت” یا با مراجعه به مراجع معتبر و درخواست توکن امضای الکترونیک، نصب برنامه سخت‌افزاری دستینه و انجام مراحل اخذ گواهی امضا را طی کند.

باید توجه داشت که امکانات سایت ثبت من به امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی محدود نمی‌شود و می‌توان از طریق این سامانه، اطلاعاتی چون اسناد رسمی به نام فرد، سوابق ازدواج رسمی، و سایر موارد را نیز استعلام کرد.

نحوه ثبت امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی

برای ثبت امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی، در وهله اول، فرد یا باید، در برنامه موبایلی کلید ثبت یا از طریق مراجعه به مراجع معتبر و اخذ توکن امضای الکترونیک و سپس، نصب درایو توکن و برنامه سخت افزاری دستینه، مراحل اخذ گواهی امضا را طی کرده باشد. (دارندگان گوشی های IOS نیز باید از روش توکن سخت افزاری، استفاده کنند.)

پس از نصب اپلیکیشن موبایلی کلید ثبت، فرد باید، کد ملی و شماره موبایل خود را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و به مرحله بعدی برود. (تلفن همراه وارد شده، باید با تلفن ثبت شده در فرایند ثبت اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی در سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir، یکی باشد.)

در این مرحله، فرد باید، کد احراز هویت ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

در این گام، فرد باید، رمز کاربری و رمز مدیریتی را تعیین و گزینه “بازنشانی” را انتخاب کند.

در این قسمت، شخص باید، گزینه “بله” را انتخاب کرده و به مرحله بعدی برود.

در این مرحله، فرد باید، تیک گزینه “متوجه شدم” را زده و به مرحله بعدی برود.

در این گام، فرد باید، سریال پشت کارت ملی، کد پستی و سایر اطلاعات لازم را وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

در این قسمت، شخص باید، تیک گزینه “تمامی اطلاعات فوق را خوانده ام و تایید می کنم” را زده و به مرحله بعدی برود.

در این گام، فرد باید، هزینه لازم را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، پرداخته و به مرحله بعدی برود.

در این مرحله، فرد باید، گزینه “احراز هویت چهره” را انتخاب کند.

در این گام، شخص باید، گزینه “شروع فرایند” را انتخاب کند.

در این قسمت، فرد باید، تصویر چهره خود را با رعایت پوشش شرعی، گرفته و به مرحله بعدی برود.

با طی موفقیت آمیز مراحل احراز هویت، صفحه ای مشابه صفحه زیر، به شخص، نمایش داده خواهد شد و او باید، گزینه “صدور گواهی” را انتخاب کند.

در این قسمت، فرد باید، رمز کاربری تعیین شده در مراحل پیش را وارد کرده و به مرحله بعدی برود.

در این مرحله، فرد باید، گزینه “فعال سازی” را انتخاب کند.

در این گام، فرد باید، برای امضای اسناد الکترونیک خود، به سایت ثبت من، هدایت شود و این امر، با انتخاب گزینه “تایید”، میسر می باشد.

در این مرحله، فرد باید، کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کرده و برروی گزینه “دریافت رمز”، کلیک کند و سپس، رمز ارسالی به تفلن همراه را در کادر مربوط به رمز، وارد نماید.

در این قسمت، فرد باید، برروی علامت زنگوله و سپس، نوتیفیکیشن مربوط به “سند های در انتظار”، کلیک کند.

در این مرحله، فرد باید، سند در انتظار مد نظر خود را انتخاب نماید.

در این قسمت، فرد باید، گزینه “امضای سند” را انتخاب کند.

در این مرحله، فرد باید، گواهی امضا مد نظر خود را انتخاب کند.

در این قسمت، شخص باید، رمز کاربری را وارد و گزینه “تایید” را انتخاب کند.

در این مرحله، فرد باید، گزینه “تایید امضا” را انتخاب نماید.

در صورت تمایل به امضای الکترونیک برای اظهارنامه و پلمب دفاتر تجارتی از طریق سیستم کامپیوتری، اولین گام این فرآیند، مراجعه به مراکز معتبر صدور گواهی الکترونیکی امضا است. پس از احراز هویت و پرداخت هزینه، فرد باید یک توکن سخت افزاری را دریافت و درایو آن را بر روی سیستم کامپیوتر خود نصب نماید.

در مرحله بعدی، فرد به سایت کانون سردفتران و دفتریاران مراجعه کرده و میان‌افزار دستینه را دانلود و نصب کند. سپس، توکن سخت افزاری را به سیستم خود متصل کرده و وارد سایت ثبت من به نشانی my.ssaa.ir شود که یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

با ورود به سایت ثبت من، فرد باید مراحل را که در راهنمای تصویری آن در پاراگراف‌های قبلی توضیح داده شده است، دقیقا طی کند. در انتها، رمز توکن دریافتی را در کادر مخصوص وارد کرده و سند خود را ثبت نماید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کلابیوم تکس با شماره های ۰۲۱۸۸۵۳۹۴۷۶ و 09359881178 تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید