استعلام سبد کالا ۱۴۰۲

1
14038
استعلام سبد کالا ۱۴۰۲
استعلام سبد کالا ۱۴۰۲

در فرایند اجرای طرح فجرانه، رویه کلی تغییرات یافته است. علاوه بر افزایش اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰، شرایط مربوط به این برنامه نیز تغییر کرده است. به عبارت دیگر، شرط حداقل خرید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از برنامه خارج شده و تنها شرط مورد نیاز برای بهره‌مندی از اعتبار، خرید کالاها در چارچوب طرح کالابرگ می‌باشد. این تغییر به گونه‌ای است که حالا حتی با خرید یک مورد کالا در این طرح، امکان دریافت اعتبار از ۲۲۰ هزار تومان فراهم شده و مبلغ مذکور به‌صورت متفاوتی بر اساس هر خرید محاسبه و پرداخت می‌گردد. کلابیوم قصد دارد برای آگاهی بیشتر شما عزیزان از نحوه استعلام سبد کالا و میزان اعتبار آن به این مطلب بپردازد.

طرح کالابرگ الکترونیکی

آغاز آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک از اواخر سال ۱۴۰۱ نشانگر یک پیشرفت در حوزه سیستم‌های یارانه‌ای است. این طرح که در حال حاضر به صورت گسترده و عمومی اجرا می‌شود، با ملحق شدن دهک‌های ۶ و ۷ به کالابرگ، تبدیل به یک پلتفرم کامل و جامع برای مدیریت یارانه‌ها و خدمات مرتبط شده است.

استقبال قابل توجه خانوارهای مستحق یارانه از طرح کالابرگ به نسبت ۱۶ درصد افزایش یافته و این نشان از تأثیربخشی و محبوبیت این ابزار نوین دارد. حالا، هر فردی که معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را در قالب خرید ۱۱ محصول مختلف از فهرست کالابرگ صرف کند، با اضافه شدن ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی، می‌تواند از این اعتبارها تا پایان همان ماه برای خرید محصولات دیگر استفاده نماید.علاقمندان به بهره‌مندی از کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به شبکه ملّی اعتبار، که شامل ۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، و فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود، اقدام به خرید اقلام اساسی و ارتقاء تجربه خرید آنلاین خود نمایند.

یارانه تشویقی

اولین بار یارانه نقدی در آذرماه ۱۳۸۹، با مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت گردید و در طول ۱۳ سال اخیر، این رقم به حداقل ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

یارانه نقدی به ازای هر نفر واریز می‌شود و خانوارهایی که در دهک درآمدی چهار تا نه قرار دارند، می‌توانند هر ماه حداقل ۹۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کنند. برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی در دهک‌های اول، دوم و سوم، یارانه نقدی نفری به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. کالابرگ، به عنوان یک ابزار تشویقی دیگر، ارائه شده است تا سرپرستان خانوار را برای خرید کالاهای اساسی و ۱۱ مورد خوراکی ترغیب کند.

یارانه تشویقی به شکل اعتبار خرید ارائه می‌شود و در صورت استفاده، یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه به ۶۲۰ هزار تومان و در دهک‌های چهار تا هفت به ۵۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. سرپرست خانوار سه‌نفره در هر یک از این دهک‌ها ماهیانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند. یارانه خانوار دهک هشت و ۹ نیز با میزان ۳۰۰ هزار تومان به صورت ثابت باقی مانده و این خانوارها هنوز از امکان استفاده از کالابرگ بهره‌مند نشده‌اند. یارانه کودکان شیرخوار و مادران دارای فرزند نیز به صورت جداگانه محاسبه و واریز می‌شود.

به طور خلاصه، یارانه تشویقی خانوار دهک یک تا هفت از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. این افزایش ۴۵ درصدی یارانه تشویقی در بازه زمانی ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت اعمال می‌شود و در واقع یک هدیه به مناسبت دهه فجر از سوی دولت به حساب می‌آید.

از این تاریخ، یارانه تشویقی در ۲۱۰ هزار فروشگاه سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود، و تا پایان مهلت در ۱۷ اردیبهشت، امکان تمدید زمان استفاده از این یارانه وجود دارد. این یارانه، انگیزه خانوارها را برای خرید کالاهای اساسی تقویت می‌کند و نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی اقشار مختلف جامعه ایفا می‌کند. در ادامه به نحوه استعلام سبد کالا می پردازیم.

نحوه استعلام دریافت یا عدم دریافت سبد کالا

برای سهولت خانوار‌ها اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (شما) راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، افراد بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده و فروشگاه متصل به طرح را پیدا و از آن فروشگاه‌ها به صورت اعتباری خرید کنند.

هر خانوار می‌تواند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار خود را استعلام بگیرد، همچنین مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ پاسخگوی سوالات و اعتراضات مردم در این راستا است.

لازم به ذکر است که دریافت نقدی یارانه هیچ ربطی به استفاده از طرح فجرانه ندارد و یارانه افراد استفاده‌کننده از این طرح قطع نمی‌شود و استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هیچ پیش‌شرطی ندارد و اگر فروشگاهی برای استفاده از اعتبار تشویقی کالابرگ الکترونیک پیش‌شرطی می‌گذارد، تخلف محسوب می‌شود.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید