آموزش طراحی سایت شخصی

0
75996
آموزش طراحی سایت شخصی
آموزش طراحی سایت شخصی

طراحی وب سایت شخصی یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقاء حضور آنلاین و ارائه نمونه کارهای فردی یا تجربیات شخصی است. امروزه، هر فردی که به دنبال جلب توجه کارفرمایان، مشتریان یا حتی جامعه آنلاین است، نیاز به یک وب سایت شخصی قوی و جذاب دارد. این مقاله به شما آموزش طراحی سایت شخصی بسیار جذاب، کارآمد و با رتبه‌بندی بالا را می دهد. از اصول اولیه طراحی گرفته تا بهینه‌سازی محتوا و استفاده از ابزارهای تحلیلی، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا در دنیای دیجیتال با نشانی قوی و منحصر به فرد حضور یابید.

گام های طراحی سایت

در آموزش طراحی یک سایت شخصی برای خود 9 گام پیش رو دارید که عبارتند از:

  1. تعیین هدف
  2. از دیگران ایده بگیرید
  3. انتخاب قالب وب سایت
  4. وارد کردن محتوای موردنظر
  5. شخصی سازی ظاهر سایت
  6. بررسی سایت در موبایل و تبلت
  7. بهبود سئوی سایت
  8. بررسی کلی سایت
  9. تبلیغ سایت

اهمیت طراحی سایت شخصی

اگرچه با وجود شبکه‌های اجتماعی، ممکن است نیاز به طراحی یک وب‌سایت شخصی به نظر نیاید، اما برای افراد بسیاری که به دنبال تفکیک واضح بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود هستند، ایجاد وب‌سایت شخصی ضروری است. بسیاری از افراد اغلب زندگی شخصی خود را به صفحات شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند، اما با وجود محدودیت‌ها و قالب یکسان این شبکه‌ها، امکانات کافی برای انعطاف‌پذیری در ارائه محتوا وجود ندارد. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی بیشتر به فضاهای مجازی تمایل دارند و با ماهیت فضاهای حرفه‌ای در تضادند. به همین دلیل، ایجاد یک وب‌سایت همچنان بهترین گزینه برای حضور حرفه‌ای در دنیای اینترنت محسوب می‌شود. با این حال، لازم است تا ضرورت ایجاد وب‌سایت شخصی، مانع از توجه به جنبه‌های خلاقانه و نوآورانه طراحی آن نشود؛ زیرا هر وب‌سایت برای جلب توجه باید در ابتدا جذاب و تأثیرگذار باشد. بنابراین، بهتر است طراحی وب‌سایت خود را به دست یک حرفه‌ای خلاق و مبتکر انتقال دهید.

 سایت شخصی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

آموزش طراحی سایت شخصی خیلی پیچیده نیست فقط باید با اصول اولیه آشنا باشید. ویژگی های یک سایت شخصی بخشی از این آموزش هست که باید آن ها را در نظر داشته باشید.

خلاقانه

بدون شک خلاقیت مهمترین راز موفقیت در طراحی سایت شخصی است. در دنیای امروز در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید رقبای فراوانی خواهید داشت. پس تنها با تکیه بر رزومه و نمونه کارهای موفق نمی‌توانید دیده شوید. حتی بهترین کارها نیز اگر در بستر مناسب و با کیفیت مناسب ارائه نشوند هرگز دیده نمی‌شوند. اغلب سایت های شخصی با ایده‌های تکراری مثلاً با استفاده از تصویر صاحب سایت طراحی می‌شوند. بنابراین یک طرح خلاقانه و یک ایده بکر می‌تواند سایت شخصی شما را به سرعت مشهور نماید.

ریسپانسیو

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های یک سایت حرفه‌ای است. یک سایت ریسپانسیو با دستگاه‌های مختلف سازگار بوده و به راحتی در هر دستگاهی بارگذاری می‌شود. بنابراین کاربر سایت شما با کامپیوتر، تبلت و موبایل به آسانی می‌تواند از سایت استفاده کند.

مدیریت آسان

در طراحی سایت شخصی، سادگی ساختار سایت و مدیریت آن یک مزیت محسوب می‌شود. مدیریت سایت در روزهای ابتدایی کار دشواری نیست اما با توسعه سایت و افزایش محتوای آن ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود از همان ابتدای کار طراحی سایت شخصی خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید تا در آینده نیز بتوانید از خدمات پشتیبانی آنها استفاده کنید.

متناسب با اهداف

مهمترین کاربرد سایت شخصی معرفی شخصیت اجتماعی و حرفه‌ای افراد است. بنابراین تمامی اجزا باید در راستای این هدف نهایی به کار گرفته شوند. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های تند و اسلایدهای فراوان برای سایت یک نویسنده اصلاً مناسب به نظر نمی‌رسد.

رتبه سایت

بدیهی است دیده شدن از اهداف اولیه طراحی سایت شخصی است. برای دیده شدن باید برای بهینه سازی رتبه سایت خود تلاش کنید. تولید محتوا با رعایت اصول سئو بهترین گزینه برای بهبود رتبه سایت است. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید از یک تیم حرفه‌ای تولید محتوا و بهبود سئو سایت کمک بگیرید.

مختصر و مفید

زیاده گویی و جزئیات اضافی یکی از مشکلات رایج در طراحی سایت شخصی است. در نظر داشته باشید مخاطبان امروزی به محتوای سریع و کوتاه شبکه‌های مجازی انس گرفته‌اند. پس صبر و حوصله لازم برای زیاده‌گویی و کشف هزارتوی سایت شما را ندارند. برای ایجاد بخش‌های متعدد در سایت خود اصرار نکنید. بخش‌های سایت را تنها بر حسب ضرورت و بر مبنای اهداف خود طراحی کنید.

آموزش آسان طراحی سایت

با این راهی که در اختیار شما قرار میدهیم دیگر نیازی نیست زمان و هزینه زیادی برای طراحی سایت صرف کنید. کلابیوم با طراحی یک سامانه جامع، تمام دردسرهای طراحی سایت را از سر راه کسب و کارها برداشته است. در سامانه کلابیوم شما یک صفحه وب اختصاصی خواهید داشت که سئو شده هست و دیگر نیازی ندارید نیروی جداگانه برای سئو سایت خود استخدام نمایید. این صفحه وب اختصاصی تمام ویژگی های یک وب سایت شخصی حرفه ای را دارا می باشد.

با این سامانه هزینه های کسب و کارها تا ده برابر کاهش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه کلابیوم بیز مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید